logo
  • Bel voor informatie :
    085 30 326 01

    • 24 MAR 18
    • 0

    Amsterdam XXL Magazine heeft een interview met Bibi Mohamed, directeur van iDDNA Nederland, gepubliceerd. Hieronder een kopie van het artikel.

    Mooi en vitaal oud worden is het credo van de toekomst. En Bibi Mohamed, directeur van iDDNA Nederland, is daar zelf het stralende voorbeeld van. Een open karakter en een gezonde dosis Groningse nuchterheid typeren deze vrouw, die het tot haar missie heeft gemaakt om Nederland natuurlijk, gezond en mooi oud te laten worden.

    We ontmoeten Bibi Mohamed in het stijlvolle Conservatorium Hotel. Ze lacht, want ze heeft zojuist een nieuwe klant (Janine Breukhoven-Kho van Prêt à Pregnant) de resultaten van haar DNA-test toegelicht en haar op maat gemaakte Skin Care-producten overhandigd. ‘Zo mooi om de reactie van klanten te zien en ze te kunnen helpen met onze op maat gemaakte, persoonlijke aanpak,’ zegt Bibi. AGE-MANAGEMENT Age-management is de hype van tegenwoordig waar iedereen een advies over lijkt te hebben. Gezonde voeding, voldoende bewegen, niet roken, niet drinken, de zon vermijden. De vraag is natuurlijk: wat past bij jou en wat is goed voor jou? ‘Exact!’ beaamt Bibi enthousiast. ‘Dat is juist het unieke van iDDNA®. Ons principe is ouder worden op de mooiste en gezondste manier, om zo maximaal van je totale levensduur te kunnen genieten.’ Dat wil iedereen natuurlijk. De vraag is alleen: hoe? ‘Bij iDDNA® kijken we naar huidverzorging en voeding, twee aspecten die belangrijk zijn in het verouderingsproces. Wat we zien is dat de meeste huidverzorging generiek is. Zo zijn er producten voor de gevoelige huid, de droge huid en voor de vette huid, voor mannen en voor vrouwen. Wat voeding en sport betreft wordt ook vaak gekeken naar generieke typeringen op basis waarvan een dieet of trainingsschema wordt samengesteld. Absoluut niet verkeerd, maar iDDNA® gelooft in een persoonlijke, op maat gemaakte aanpak. Een die gebaseerd is op jouw unieke DNA en genetische huishouding. Op deze manier werk je echt van binnenuit, op cellulair niveau, waarbij we voor jou persoonlijke modules ontwikkelen gebaseerd op jouw DNA-informatie. Door dit persoonsgebonden aspect bevinden we ons in het luxe segment. Maar ik zeg altijd: je spaart ook voor een nieuwe auto, waarom dan niet voor je eigen gezondheid?’

    Lifestyle

    Dat klinkt goed, maar je lifestyle en gedrag aanpassen is voor veel mensen best lastig. We hebben allemaal drukke agenda’s, een gezins- en sociaal leven… dan schiet onze gezondheid er vaak bij in. ‘iDDNA® is voor mensen die structureel hun huid en gezondheid willen verbeteren en daarin willen investeren. Dan heb ik het niet alleen over geld maar zeker ook over tijd,’ legt Bibi uit. ‘Het is niet een kwestie van smeer een crème, eet voldoende groenten en voilà: je lijkt tien jaar jonger. Je werkt juist aan blijvende vertraging van het verouderingsproces en het verbeteren van je huid en gezondheid. Hiervoor hebben we twee modules ontwikkeld: Healthy Nutricion en Skin Care. Modules waarbij vooropstaat dat ze je leven verbeteren en zeker niet gecompliceerder zullen maken.’

    Hoe werkt het?

    Voor iedereen die nu roept: ‘Je hebt mij overtuigd, ik wil dit. Niemand ontkomt aan

    huidveroudering, maar als ik het kan vertragen en mijn huidconditie en gezondheid kan verbeteren, zeg ik volmondig ja,’ legt Bibi het volgende uit: ‘Zowel het Healthy Nutricion-programma als het Skin Care-programma starten met het afnemen van wangvliesslijm (een swab) en het invullen van een klinische vragenlijst om jouw levensstijl en gewoonten in kaart te brengen. Jouw DNA-sample wordt opgestuurd naar een laboratorium in Amerika, waar een uitgebreid rapport wordt samengesteld met betrekking tot jouw huidconditie en gezondheid. Dit rapport vormt de basis van jouw persoonlijk voedingsplan en de op maat gemaakte huidproducten die in het lab van iDDNA® Zwitserland worden ontwikkeld. Producten die uitsluitend ingrediënten bevatten die jouw huid nodig heeft, in exact de juiste hoeveelheid. Jouw rapport bespreken we samen met je en we lichten het gebruik van jouw persoonlijke producten toe. Persoonlijk en op maat gemaakt dus.’

    My iDDNA

    Om je levensstijl en voortgang te monitoren heeft iDDNA® een app met kunstmatige intelligentie ontwikkeld. In de app krijg je vragen over je gezondheid en huid. Ook vraagt de app je regelmatig om een selfie te maken (Skin Care-programma). Dagelijks krijg je informatie over je huidverzorging. Bijvoorbeeld op welke momenten je welk product in welke hoeveelheid moet aanbrengen. En over je voeding, zoals op maat gemaakte recepten, een module om bij te houden wat je hebt gegeten en de mogelijkheid om (detox)recepten te maken. Alles gericht op gemak en duidelijkheid. ‘Ondertussen wordt in Zwitserland, waar ons moederbedrijf is gevestigd, gewerkt aan de ontwikkeling van aanvullende modules. Gezondheid en in verbinding zijn met je lichaam wordt alleen maar belangrijker. Daarom gaan we modules ontwikkelen op het gebied van stress-management, gezonde nachtrust, spieropbouw en efficiënter trainen, fitheid en preventie van (chronische) ziekten.

    Ook zijn we bezig met een speciaal programma voor onvruchtbaarheidsrisico/ivf-succes en zwangerschapsrisico. Eind januari is tijdens het Festival of Genomics in Londen ons prototype van My iDDNA® 2018 onthuld, waarmee meer dan 7.100 biomarkers (specifiek meetbare indicatoren van de medische staat van een patiënt, red.) worden geïnterpreteerd.’

    En Bibi wie zijn nou eigenlijk jouw klanten? Bibi lacht: ‘Daar mag ik natuurlijk niet al te veel over zeggen, dat begrijp je. Maar inmiddels hebben we zo’n tweehonderd klanten in Nederland, waaronder een aantal BN’ers. Mijn eerste klant, dat mag ik wel verklappen, was Mylene Muller, inmiddels een van onze ambassadeurs. En Leontine Borsato. Ik ben enorm trots erop dat zij laatst in een interview in Beau Monde vertelde fan te zijn van iDDNA®. Zeg nou zelf: Leontien is een prachtige vrouw, betere pr kan ik mij niet wensen…

    INTERVIEW & STYLING: JOLANDA OSKAM FOTOGRAFIE: PETER BOUDESTEIN KLEDING BIBI: DNA-AMSTERDAM (JURK), BOCCACCINI (SCHOENEN), CHLOÉ (TAS)

    https://www.amsterdamxxxl.nl/

    Leave a reply →

Leave a reply

Cancel reply

Photostream